Vores blog

Inspiration og gode råd
Vil du vide mere om gode møder, Scrum, retrospectives og andre spændende ting? Så er du kommet til det rigtige sted.
Hvis du hellere vil lytte end læse, så kan du høre vores podcasts.
Hør vores podcasts her
Derfor skal du stole på teamet – også når du ikke forstår, hvad de siger

Derfor skal du stole på teamet – også når du ikke forstår, hvad de siger

At være Product Owner, eller PO, er en svær rolle. Man skal være tæt på kunden, tæt på produktet og tæt på teamet. Men man må heller ikke være for tæt på. Nye funktioner skal give værdi både for kunden og forretningen, produktets udvikling skal hele tiden afstemmes mellem “nice-to-have” og “need-to-have” og teamet skal både inddrages og udfordres. Det spændingsfelt er ikke nemt at navigere i.

Derfor skal du teste smarter – not harder

Derfor skal du teste smarter – not harder

Vi kender det alle sammen: Den nye funktion er blevet testet, testet og testet igen – og alligevel dur den ikke! Det er frustrerende både for udviklere og brugerne, når det sker. For udviklerne har leveret en ny funktion, der virker, men brugerne siger, at den ikke virker. Hvad gør man så?

Skal du have en svær samtale? Så gå til tavlen

Skal du have en svær samtale? Så gå til tavlen

Du kender det sikkert selv: De bedste og dybeste samtaler har man ofte, mens man er i gang med noget andet. Opvasken, havearbejde, biltur og så videre. Og det er der faktisk en god grund til! For når vi kan gemme den dybe samtale bag en anden aktivitet, er det nemmere for os at skabe ro, rum og tid til at finde ord for dét, der trykker og gerne vil ud. Det kan du bruge som Scrum Master til at gøre de svære samtaler nemmere.

Derfor er “Har du prøvet at genstarte?” stadig det bedste supportråd

Derfor er “Har du prøvet at genstarte?” stadig det bedste supportråd

Hvis du er lidt ferm til IT, så har du sikkert prøvet at få et desperat opkald: “Den holdt bare lige pludselig op med at virke!” eller “Jeg gjorde ingenting – og nu er den helt sær!?”. Men computere, telefoner og tablets gør jo ikke bare noget af sig selv. For at løse problemet, skal du jo kende årsagen til problemet. Og når årsagen er, at det bare skete af sig selv lige pludselig, er det ikke nemt at finde en god og brugbar løsning.

Du skal ikke snakke med dine brugere – du skal kigge på dem

Du skal ikke snakke med dine brugere – du skal kigge på dem

Vi mennesker er nogle rigtige vanedyr! Så meget at ca 80% af alt, hvad vi gør i løbet af en dag, er ren og skær rutine. Lige fra simple ting som at brygge morgenkaffen, cykle eller køre bil, smørre en honningmad til mere komplicerede handlinger som at spille et instrument, at skrive på computer eller bruge et avanceret stykke software eller maskineri.

GULDKORN DIREKTE I DIN INDBAKKE

Få vores nye indlæg direkte i din indbakke
Få vores allerbedste guldkorn direkte i din indbakke

Få vores allerbedste guldkorn direkte i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få vores bedste tips og gode råd.

Tak! Du modtager nu en tjekliste direkte i din indbakke