Vores blog

Tema: påtrængende

Gennem tre temaer kigger vi på forskellige problemstillinger i teams. De to andre temaer er nærværende og sammenhold.

 

I dette tema bliver du klogere på, hvorfor vi presser opgaver igennem, selvom vi godt ved, at det er forkert. Hvorfor du aldrig må tage opgaver fra andre og hvordan du kan skabe gode vaner hos dit team.

Tre gode råd til at få dit team til at gøre det “rigtige”

Tre gode råd til at få dit team til at gøre det “rigtige”

Jeg har haft udfordringen mange gange: Teamet gør noget – men ikke det, jeg synes teamet skal gøre. Hvad gør man så? Min erfaring er, at jeg ikke bare kan stille mig op foran teamet og sige, at nu skal de altså gøre, som jeg siger. Det virker ikke – og samtidig er det enormt demotiverende. I stedet har jeg brugt tre forskellige metoder til at få teamet til at gøre det rigtige. De tre gode råd er: Gøre det nemt, regler og belønning og straf. Her får du forklaringen på, hvad de tre råd kan og hvordan du bruger dem.

Derfor må du aldrig må sige: “Du har for travlt – den tager jeg lige”

Derfor må du aldrig må sige: “Du har for travlt – den tager jeg lige”

Når du ser en medarbejder, der har for travlt og opgaverne begynder at hobe sig op, så er det nu, du skal træde til som leder. Det første, der skal gøres, er at skabe luft i opgaverne: Nogle af opgaverne skal derfor væk. Der skal være overskud og tid, før det giver mening at snakke om arbejdsopgaverne, coaching i forhold til arbejdshåndtering og alt muligt andet, som kan gøre det lettere for medarbejderen at håndtere en travl hverdag.

GULDKORN DIREKTE I DIN INDBAKKE

Få vores nye indlæg direkte i din indbakke

Få vores allerbedste guldkorn direkte i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få vores bedste tips og gode råd.

Tak! Du modtager nu en tjekliste direkte i din indbakke