Vores blog
Scrum med mereDit team skal hele tiden navigere i en kompleks kontekst. Der er andre afdelinger, kunder og brugere, der alle skal tilgodeses og inddrages i processen. Her kan du læse eller høre vores erfaringer og gode råd til, hvordan du trækker denne kontekst ind i teamets daglige arbejde.
Når kunden ringer og brokker sig over en fejl, er der kun ét ord, der dur
Jeg fik et opkald fra min bank i fredags. Min bankrådgiver sagde, at min kassekredit jo er en 5 årig aftale, som skal genforhandles – og aftalen udløber på mandag. God weekend!
Skal du opbygge stærke positive relationer, skal du være lige mellem facilitering og hånden på kogepladen
Skal agile og iterative arbejdsgange blive en succes, skal de bygges på et trygt og tillidsfuldt fundament. Et fundament bygget op af relationer, som er skabt gennem arbejdsfælleskaber. Sådanne relationer kan ikke faciliteres eller opstå, når “hånden er på kogepladen”. De opstår i spændingsfeltet mellem de to poler.
Tre gode råd til at skabe en sund agil kultur i dine teams
En af de største udfordringer ved at agil ledelse er, at man på godt og ondt er nødt til at holde sig på afstand. Teamet skal have lov til at løse opgaverne på deres egen måde. Din opgave er at sikre en god og sund kultur i teamet. Her får du tre gode råd til, hvordan du gør det.
Du når aldrig i mål med brugerforståelse – og det er meningen
Vi lever i en foranderlig verden, hvor nye behov, krav og ønsker opstår og forsvinder igen. Derfor er den perfekte brugerinddragelse, den gode brugerinddragelses værste fjende. Vi giver dig her vores bud på, hvordan du laver en god brugerinddragelse.
Skru ned for interne misforståelser om jeres brugere og skru op for personaer
Du og dit team har en god fornemmelse af, hvem jeres brugere er, hvilke funktioner de efterspørger og hvordan de bruger systemet. Men i marketing går det altid helt galt, for deres forståelse af brugerne er helt forkerte. For slet ikke at tale om i salgsafdelingen…
Tre grunde til, at det er bedre at arbejde agilt i en verden med hurtigt skiftende krav
Du har formentligt være inde og booke tid til en corona-vaccine. Og er du rigtig heldig, har du også prøvet at skulle ombooke en tid. Måske “heldig” ikke er det helt rigtige ord, for den måde ombooking er tænkt ind i bookingsystemet på, er alt andet end heldig.